Strávit několik málo minut naplánováním následujícího dne se může výrazně vrátit.
Time management checklist
Několik základních otázek k time managementu. Hlavně směřují k práci.
Checklist
- Backlog
- Dáváš si všechny úkoly, nápady, setkání / meetingy, projekty důsledně do “externí paměti”?
- Stalo se ti poslední týdny, že si měl udělat něco důležité nebo se s někým setkat a zapomněl si na to?
- Nemáš toho načatého najednou příliš mnoho? (“Většina stresu nevzniká, že toho máme moc. Největší stres vzniká ze všeho začatého a přitom nedokončeného”)
- Den
- Děláš si každý den ráno plán na daný den? Alespoň 1-2 netriviální a důležité úkoly?
- Zvykneš dokončit dané 1-2 úkoly bez přesouvání na další dny?
- Měl si v poslední dny vždy alespoň 1 věc na den na kterou ses během dne těšil?
- Dáváš si během dne dostatečný odpočinek?
- Odcházíš z práce s dobrým pocitem dobře odvedené práce?
- Těšil ses poslední dny ráno do práce?
- Dokážeš říct “ne”, když je potřeba, dokážeš rozeznat a odolat vyrušením?
- Týden
- Děláš si týdenní plány? Mají jednotky (ne desítky) nejdůležitějších úkolů, které je třeba udělat za daný týden?
- Pokud ano, tak jistě víš, co je tento týden nejdůležitější. Víš, co je tento týden nejdůležitější?
- Obsahují týdenní plány i úkoly, které jsou důležité a neurgentní?
- Zvykneš dokončovat většinu z naplánovaných úloh?
- Delší
- Máš dostatečně jasné dlouhodobé cíle, dlouhodobou vizi?
- Máš malé jednotky top priorit (max. 5) na nejbližší týdny, možná měsíce?
- Máš dostatečně jasno, co se čeká od tvých rolí?
- Směřuje tvá denní a týdenní práce k těmto střednědobým top prioritám a splňuješ své role a co se od nich očekává?
- Směřuje tvá práce k tvým dlouhodobým cílem a dlouhodobé vizi?
Zdroj:
- Sice vycházím z mnohých systémů na časový, či projektový management, checklist je můj. Kromě jiných systémů vycházím aj ze systémů „Getting things done“, „Kanban“, „Scrum“.
Jak checklist používat
- Já checklist používám asi 2 měsíce (v době, kdy tohle píšu).
- K zápisu backlogu používám primárně Notepad++ a Google Kalendář. K jednotlivým projektům, kde často spolupracuji s jinými lidmi, používám Google Docs, Asana nebo JIRA.
- K týdennímu plánu používám Notepad++ (ale jsou sofistikovanější nástroje).
- K plánování dne používám šablonu.
- K checklistu samotnému se vracím každý týden při plánování následujícího týdne. Když na některé otázky odpovím „Ne“, chvíli o nich uvažuji.
- Jestli chcete podobný checklist používat, navrhuji si ho upravit podle vlastních potřeb.
Nejnovější články
Šablony na mnohé právní smlouvy
Mnohé aktivity jako například koupě domu, darování auta, práce pro zaměstnavatele potřebují právní smlouvy. K tomu je efektivní mít a použít šablony.
Šablona na LinkedIn headline #1
LinkedIn Headline/Motto je nejdůležitější prezentační informací na vašem profilu.
0 komentářů
0 komentáøù