Checklist zlých komunikačních návyků
V komunikaci často děláme ty samé chyby. Když si je pojmenujeme, máme lepší šanci je přestal dělat.
Checklist

• Často přerušuji nebo se pokouším dokončit věty za druhé osoby
• Skáču k ukvapeným závěrům
• Nechám se rozptýlit, když naslouchám ostatním
• Jsem často příliš rodičovský a dávám rady, když o to nejsem požádán
• Rozhodnu se předtím, než získám všechny potřebné informace
• Mám časté nutkání psát si poznámky
• Poslouchám pouze fakta, ignoruji neverbální komunikaci
• Nedám žádnou odpověď, i když řeknu, že dám
• Jsem netrpělivý
• Ztrácím pokoj a klid, když slyším věci, se kterými silně nesouhlasím
• Snažím se změnit téma na něco, co souvisí s mými vlastními zkušenostmi
• Zatímco druhá osoba mluví, přemýšlím více nad svou odpovědí než o tom, co daná osoba mluví

Jak checklist používám

  • Snažím se si tyto mé komunikační chyby pojmenovat a připomínat. Poté, když je náhodou při komunikaci začnu dělat, tak mi stačí si vzpomenout na checklist, pojmenovat nedostatek, kteří začínám dělat a přestanu ho dělat.
  • Doporučuji si spravit checklist vlastních komunikačních nedostatků, i když v mnohem asi bude podobný tomu mému.
Martin Kuchař
Agile Coach / Scrum Enthusiast

Nejnovější články

Šablony na mnohé právní smlouvy

Mnohé aktivity jako například koupě domu, darování auta, práce pro zaměstnavatele potřebují právní smlouvy. K tomu je efektivní mít a použít šablony.

0 komentářů

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *